شگرد تبلیغاتی بر مبنای حکایتی ازمثنوی
معمولا معرکه گیران ، شعبده بازان و نمایش گران ماهر با ایجاد فضای دروغین که مستلزم چنین اعمالی هست ، همیشه توانسته اند تماشاگرانی زیاد دور خود جمع نمایند که این تماشا گران بلا فصل دو گروه هستند عده ای که غافل از پشت پرده نمایش با تصور واقعی بودن به این جمع می پیوندند و عدهای دیگر بخاطر نفعی که از آن عایدشان می گردد سوای پیوستن به بازار گرمی هم می پردازند و یقیننا بیشترین مسئولیت ضرر و زیان ناشی از معرکه گیریها ، شعبده بازیها و نمایش ها در امر موضوع مهمی همچون انتخابات که باسرنوشت انسانها در ارتباط است ، متوجه گروه دوم و عاملان اصلی است و بسی تاسف عاملان اصلی هیچ وقت جرات و توان حضور فردی د رجمع مردم را ندارند و همیشه باید برای نشان دادن ابهت دروغین و توخالی با جمعی از همان بازار گرم کنندگان خود ، باتفکری از پیش آماده شده و تحریر گشته و بسیار تمرین شده در میان جامعه حاضر می شوند و بعد از بازی و نمایش بااستناداتی همچون داشتن جلسه مهم و اتفاق مهم ونکمبود وقت سریع جمع را ترک می نمایند و انچه جالب توجه است بیشترین هزینه را گرم کنندگان بازار مخصوصا در موضوع انتخابات به جامعه و خود عامل نمایش ، معرکه گیری و شعبده بازی تحمیل می نمایند و همیشه این گرم کنندگان بازار در نقش دایه مهربانتر از مادر ظاهر می گردند .