وبلاگ شخصی حکمت نوراللهی

آرزوی فردایی بهتر برای همه خوبان عالم

وبلاگ شخصی حکمت نوراللهی

آرزوی فردایی بهتر برای همه خوبان عالم

وبلاگ شخصی حکمت نوراللهی
حکمت نوراللهی ، متولد 1349 اردبیل ، متاهل دارای دوفرزند
سوابق تحصیلی :
- دانشجوی دکترای تخصصی کارآفرینی توسعه
- فوق لیسانس علوم اقتصادی 1378
- لیسانس علوم اقتصادی گرایش بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران سال 1373
سوابق شغلی ومسئولیت ها:
- معاون اقتصادی سازمان اموراقتصادی ودارایی استان اردبیل
- سخنگوی ستاد استانی هدفمند سازی یارانه ها دراستان اردبیل
برای اطلاعات بیشتر می توانیدبه منوی درباره من در بالای همین صفحه مراجعه فرمایید
سه شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۸ ب.ظ

تفکر حاکم بر سیستم اداری ، سیاسی و اجتماعی استان

با تفکر حاکم بر سیستم اداری ، سیاسی و اجتماعی استان مبنی بر اثبات فردگرایانه اشخاص ذی نفوذ در مدیریت ها  براساس ابزارهای غیر موثر در امر توسعه پایدار و گاها براساس ابزارهای کاملا  مضر به پایداری سرمایه های اجتماعی و اقتصادی به نظر می رسد لایحه  منطقه آزاد هم در صورت تصویب و حتی پروژه های برتر از این هم ، درمانی برای توسعه منطقه نخواهد بود  .

در این موضوع که منطقه آزاد بعنوان یک ابزار مهم برای توسعه صادرات که بالتبع دارای آثارهای جانبی درآمدزایی ، اشتغال و پیامدهای مثبت اقتصادی ، اجتماعی و حتی سیاسی و فرهنگی می باشد ، بحثی نیست و همه دفاعیات از این موضوع از جانب روشنفکران و فرهیختگان نیز برهمین مبنا صورت می گیرد  ، اما آنچه که مد نظر این مقال محدود هست تبیین و تشریح تفکر حاکم بر سیستم اداری وسیاسی استانمان که نشات گرفته از سیستم کشوری است ،که در مواردی هم همانندبیشترعملکرد ها پیشرو در موارد محدود کننده هستیم ، پیامدهای منفی این تفکرات را در سطح منطقه ما صدچندان می نماید ، هست .

عمده این تفکرات عبارتند از :

- بزرگ کردن اغراق آمیز اتفاق وموضوعی خاص بصورت مقطعی و مانور در اطراف آن وتشویش و تحریف اذهان عمومی از موضوعات ومسایل اصلی جامعه  .

- تعریف و تمجید از اشخاصی که مورد اقبال عمومی هستند و حتی شخصیتهای محلی وکشوری بطور اغراق آمیز وغیر  واقعی و تظاهر به نزدیکی و داشتن رابطه با این افراد در سطح جامعه .

 - مشارکت در مراسمات سیاسی ، اجتماعی و حتی مذهبی و دینی و تظاهربه طرفداری و جانبداری سرسختانه از باورها واعتقادات جامعه در حالیکه به خیلی از این موارد نه تنها اعتقاد ندارند بلکه مخالف بسیاری از این هم هستند .

- به حاشیه راندن افراد مستعد و توانمند دارای استقلال فکر و اندیشه باتوسل به ابزارها و حربه های غیر مستند و غیر واقعی و در مواردی غیر اخلاقی

...

...

و موارد بسیار زیادی که بر فرهیختگان و نخبگان فکری ضروری و واجب است که برای روشنگری جامعه به تبیین وتشریح موارد بپردازند و جامعه را از افتادن به دام این فرصت طلبان و مصلحت گرایان کوته اندیش و خرد نگر رهایی بخشند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۵
حکمت نوراللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی