وبلاگ شخصی حکمت نوراللهی

آرزوی فردایی بهتر برای همه خوبان عالم

وبلاگ شخصی حکمت نوراللهی

آرزوی فردایی بهتر برای همه خوبان عالم

وبلاگ شخصی حکمت نوراللهی
حکمت نوراللهی ، متولد 1349 اردبیل ، متاهل دارای دوفرزند
سوابق تحصیلی :
- دانشجوی دکترای تخصصی کارآفرینی توسعه
- فوق لیسانس علوم اقتصادی 1378
- لیسانس علوم اقتصادی گرایش بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران سال 1373
سوابق شغلی ومسئولیت ها:
- معاون اقتصادی سازمان اموراقتصادی ودارایی استان اردبیل
- سخنگوی ستاد استانی هدفمند سازی یارانه ها دراستان اردبیل
برای اطلاعات بیشتر می توانیدبه منوی درباره من در بالای همین صفحه مراجعه فرمایید

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

جناب نان به نرخ روز خور باور کن این کابوس نیست این واقعیتی است که مردم به تو اعتماد ندارند و تورا عامل و بانی تمام کاستیها و کمبودها می دانند و واقعیت هم همین است وبانی اصلی  آن خودت بودی !

تویی که هشت سال این مردم را با احمدی نژاد و احمدی نژادیسم تنها رها کردی و در گوشه ای دنج با مدیریتی پر سود و حاشیه ای دور ازهیاهوی آرمیدی تا آبها از آسیاب بیافتد و زمان بر وفق مرادت تغییر یابد!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۴ ، ۱۷:۱۱
حکمت نوراللهی
پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۸ ب.ظ

کوته بینی دلیل مخالفت با اصلاحات

افراد کوته بین و خرد نگر همیشه نه تنها با تغییرات و اصلاحات اجتماعی بدلیل تضاد منافع کوته مدت شان مخالفت می کنند بلکه در بسیاری موارد هم بخاطر خودخواهی جاهلانه به مقابله باآن نیز می پردازند غافل از اینکه پیشرفت و موفقیت جامعه متضمن پیشرفت و موفقیت فردی است و جوامع عقب مانده همیشه موجب از بین رفتن استعدادها و تواناییهای افراد م یشود در حالیکه جوامع پیشرفته موجب شکوفایی و بهره وری بیشتر همین استعدادها و تواناییهای افراد م یگردد نمونه یک فرد معمولی را از لحاظ موفقیت در دو کشور افغانستان و ژاپن می توانید مقایسه بفرمایید !!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۴ ، ۲۱:۲۸
حکمت نوراللهی
پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۷ ب.ظ

ویژگی وکیل و شرط وکالت

از لحاظ عقلی واضح است که معمولا موکل همیشه برای موفقیت در احقاق حقوقش بدنبال وکیل شایسته و کاربلد و صادق می رود و برای این کار حق الزحمه وکیل هم بر عهده موکل خواهد بود ودر صورتی که وکیلی برایش پیشنهادهای جالبی بدهد و بگوید نه تنها حق الزحمه نمی گیرد بلکه یک چیزی نیز به موکل خواهد پرداخت باید در سلامت وکیل شک کرد و یا در کار وکیل !

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۴ ، ۲۱:۲۷
حکمت نوراللهی

کسانی که سالهاست با قرار گرفتن در مصدر حکومت با استفاده بی حساب و کتاب از امکانات کشور چنان زندگی برای خود ساختند که موجب گردید به درد توهمی خود بزرگ بینی دچار شوند و دیگرهیچ قرابتی بامردم ندارند و بعضا فکر می کنند مردم رعیت این اقایان هستند واینها حقشان هست که از دسترنج جامعه اختصاصا برای خود و دور و بری های خود هرچه دلشان خواست جیره و مواجب بردارند ودردنیای اختصاصی خودشان ( در داخل کشور در شهرهای بزرگ در شمال شهر ها ومناطق خوش آب و هوا درویلاها ی انچنانی و بعضا در خارج از کشور ) به خوشگذرانی مشغول باشند وهمین هم موجب گردیده بقدری از واقعیتهای جامعه دور شده اند که دیگر نمی توانند درد های این جامعه رادرک کنند وهیچ وقت هم نمی توانند برای این مردم بیاندیشند و تصمیم بگیرندو اصلا نیازی ندارند که چنین نمایند چون خیلی وقت است که از مردم بریدند و فقط در مواقع انتخابات سرو کله شان پیدا می شود و بعد از انتخابات چه رای بیاورند و چه نیاورند راهشان رامی کشند و میروند تا انتخاباتی دیگر ......و بدتر اینکه بعضی ها هم فکر می کنند مردم آگاه نیستند ودر محافل خودشان به ریش این مردم می خندند و....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۴ ، ۲۱:۲۶
حکمت نوراللهی

زمانیکه ماشین بخار اختراع شد جوامع عقلایی کمتر از نیروی چارپایان و حتی نیروی انسانی برای انجام کارها بهره بردند و با این کار توانستند باتولید بیشتر رفاه بیشتری رابرای جامعه به ارمغان بیاورند و بمرور بشر با بهره گیری از علم و دانش این مسیر را ادامه دادند و به امروز رسیدیم که خیلی از کارها را میتوان با استفاده از تکنولوژی های ساخت بشر انجام داد و امروزه کسانی که نتوانند و یانخواهند از تکنولوژی بهره بگیرند نمی توانند پا به پای جهان در مسیر پیشرفت و توسعه گام برداند 
و اما غرض از این مقدمه یاد آوری این موضوع مرتبط با انتخابات است که متاسفانه امروز با این همه امکانات ارتباط اجتماعی در فضای فناوری اطلاعات شامل سایت ، وبلاگ ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل و... که با استفاده از کامپیوتر ، لپ تاب ، تبلت و علی الخصوص گوشیهای همراه نسل جدید که تقریبا خیلی از افراد جامعه به آن دسترسی پیدا کردند ، هنوز کسانی که توهم خود بزرگ بینی و عقل کل بودن دارند و فکر می کنند می توانند نماینده این عصر برای مردم باشند !!! به روشهای سنتی برگزاری جلسات خانگی ، حضور در مراسم ترحیم وعروسی و محل کسب و کارمردم وروشهای اینچنینی که ضمن هزینه بر بودن هم برای کاندیدا و هم طرفدارشان مخل آسایش خانواده ها وجامعه هم هست ، روی آورند ومثل این است که ماهنوز با وجود ماشین و هواپیما برای مسافرتهای شغلی از چهارپایان و یاگاری استفاده ببریم و....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۴ ، ۲۱:۲۴
حکمت نوراللهی
چهارشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۵۱ ب.ظ

چه میزان توانستیم پیام محرم و صفر رادرک کنیم ؟


چه میزان توانستیم پیام محرم و صفر رادرک کنیم ؟
باز سالی گذشت و دو ماه درعزای سالار شهیدان مراسمات مختلف اعم از نوحه خوانی وسینه زنی ...برگزار کردیم و بر مصائب وارد شده بر آل پیامبراکرم تاسف خوردیم و گریه وناله و استغاثه سر دادیم وسالی دیگر و سالهای دیگر هم اگر فرصتی بود ،همین تکرار خواهیم نمود اما چه میزان در هدف قیام که حضرت امام حسین (ع) درهمین آغاز قیام اصلاح امورامت پیامبر (ص ) اعلام میفرمایند ، تدبر و تعقل بخرج دادیم ؟
اگر توجه داشته باشیم اصلاح و اصلاحات مفهومی است که از آغاز خلقت بوده و تا ابد هم ادامه خواهد داشت اصلاح یعنی حرکت بسوی جلو ، پیشرفت و نهایت کمال که هدف خلقت است و این براساس تغییرات اصولی و منطقی بر مبنای کلان نگری ، دوراندیشی عقلانی در فضای امن وآرام قابل دسترسی است.
اما امت در ادبیات عرب معنی و مفهوم جامعه را دارد وعلیرغم بعضی برداشتهای یکسان ازدو مفهوم جامعه و اجتماع ، درواقع جامعه بزرگتر از اجتماع است ، جامعه برای تشکلها در مقیاس بزرگتر مثل جامعه جهانی مسلمانان ، جامعه ایرانیان و اجتماع برای تشکلها در مقیاس کوچکتر مثلا اجتماع فرهنگیان ، اجتماع هنرمندان و... مورد استفاده قرار می گیرد.
وقتی درکلام امام دقیق می شویم بحث اصلاح امور امت یعنی آگاهی بخشی در خصوص بدعت ها و حق کشی هاو منحرف کردن مسلمانان توسط حکومت فاسد بنی امیه مطرح است یعنی ادامه حرکتی که پیامبر اکرم (ص) با آوردن دین اسلام آنرا در ادامه حرکت سایر انبیاء و اولیا انتخاب نموده بودند و امام (ع ) برای جامعه مسلمانان آنرا مد نظر قرار داده بودند و هدف قیام اختصاص به عراق ، عربستان نداشت چونکه بحث امت یعنی جامعه مطرح بود . 
از طرفی دیگرتنها قدرتی که توان مقابله باعقلانیت و تفکر را با تکیه بر احساسات پاک اما ناآگاهانه که تاثیر ان در فریبکاری بسیار بالاتر از ناآگاهی تنها است ، دارد عبارت است از قدرت تزویر و ریا می باشد که همیشه توسط مصلحت طلبان و محصلت گرا ها با سوءاستفاده از احساسات پاک قشر عامه و ناآگاهیشان باعناوین جدید و اغفال کننده جهت مقابله با اصلاحات که موضوعی عقلانی وسازنده و هدف نظام خلقت است ، بکار گرفته شده است ، و از انجاییکه موضوع تظاهر و ریا هیچ سنخیتی با عقلانیت نداشته هرچند در کوتاه مدت برنده است ولی در بلندمدت و جامع نگری محکوم به رسوایی و شکست است و ماکم مصداق آنرا تجربه نکرده ایم .
درنهایت من می خواهم نتیجه گیری از بحث را به عقلانیت و تفکر مخاطب که بهترین است و تنها اختصاص به انسان دارد و می تواند بهترین قاضی باشد ،بگذارم در خصوص اینکه ما آیا محرم و صفر رادرک کردیم ؟ و یا در دوره های بعد درک خواهیم نمود ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۶:۵۱
حکمت نوراللهی
سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۸ ق.ظ

انتظار بی جا و غیر منطقی

باید باورکنیم که کارخلقت برمبنای نظم استوار است.
ما اگر انتخاب نادرستی داریم نتیجه آن نیز نادرست خواهد بود
ما اگر بد می اندیشیم نباید حاصل کارمان نیک باشد .
ما اگر خراب می کنیم نبایدانتظار آبادی داشته باشیم .
ما اگر بیراهه می رویم هیچ وقت نبایدبه مقصد برسیم و....
حال اگر امروز گرفتار هزاران مسایل عدیده اجتماعی ،فرهنگی ،اقتصادی و سیاسی هستیم ، باور کنیم که عامل اصلی آن خودمان هستیم و بخود آییم تا فرصت باقی است!!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۴ ، ۰۹:۴۸
حکمت نوراللهی
سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۷ ق.ظ

عامل اصلی عقب ماندگی و پسرفت جامعه

آقایون این چند دهه مدیریتشان جهت ساماندهی و ارتقای زندگی شخصی خودشان آنقدر از جامعه دور بوده اند که ضمن سخت تر نمودن شرائط زندگی برای مردم علیرغم وجود این همه منابع خدادادی ، متاسفانه در عصر اطلاعات از درک واقعیتهای جامعه نیز ناتوان شدند و از طرفی صبوری وتحمل مردم که براساس عقلانیت در پی اصلاحلات تدریجی بعنوان شاخصی برای توسعه و پیشرفت پایدار هستند ، موجب توهم بیشتر اقایان نسبت به فهم و شعور مردم گردیده و با با توسل به تفکر ارتجاعی با طرحهای همچون دادن سبد کالا و وام خودرو می خواهند ضمن رفع مشکلات بعنوان قهرمانان ملی نیز مطرح گردند !!!و تمام این موارد موجب می شود که هیچ تمایلی برای رها کردن مرکب حاکمیت که برایشان در این چند دهه خوب سواری هم داده ، نیز نداشته باشند ، غافل از اینکه این مدیریت در صورت تداوم موجب خواهد شد که ویرانی حاصل از این خرابکاریها خود این اقایان را نیز بکام نابودی بکشاندو...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۴ ، ۰۹:۴۷
حکمت نوراللهی
سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۶ ق.ظ

سرمایه های اجتماعی را قدر بدانیم

بانوان جامعه که بهترینها و پیشروترینها در خصوصیات پسندیده ای همچون صداقت ، اعتماد ، وفاداری و پایداری اندیشه و تفکر با کمترین واریانس وپراکندگی هستند و می شد از این بزرگواران بعنوان همراهان و مشاوران و مدیران ارزشمند و توانا در امر توسعه و پیشرفت و ساختن فردای بهتر بیشترین بهره ها رابرد که تامین کننده شرائط ایده آل برای همگان باشد ، متاسفانه بدلیل موضوعاتی بسیار کم ارزش و در رتبه اخر واقعیتهای زندگی و برداشتهای ناصحیح ما و سوءاستفاده بعضی نادانها ، این سرمایه اجتماعی گرانبها در حاشیه قرار گرفته و بلا استفاده مانده و در بسیاری موارد حتی در نقش غیرسازنده مورد استفاده قرار گرفته است و...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۴ ، ۰۹:۴۶
حکمت نوراللهی