وبلاگ شخصی حکمت نوراللهی

آرزوی فردایی بهتر برای همه خوبان عالم

وبلاگ شخصی حکمت نوراللهی

آرزوی فردایی بهتر برای همه خوبان عالم

وبلاگ شخصی حکمت نوراللهی
حکمت نوراللهی ، متولد 1349 اردبیل ، متاهل دارای دوفرزند
سوابق تحصیلی :
- دانشجوی دکترای تخصصی کارآفرینی توسعه
- فوق لیسانس علوم اقتصادی 1378
- لیسانس علوم اقتصادی گرایش بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران سال 1373
سوابق شغلی ومسئولیت ها:
- معاون اقتصادی سازمان اموراقتصادی ودارایی استان اردبیل
- سخنگوی ستاد استانی هدفمند سازی یارانه ها دراستان اردبیل
برای اطلاعات بیشتر می توانیدبه منوی درباره من در بالای همین صفحه مراجعه فرمایید

۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

آیت الله هاشمی رفسنجانی:باید دلمان برای خودمان بسوزد
آدم هایی به اسم انقلاب و اسلام سنگ اندازی می‌کنند
کد مطلب : 91249
گروه سیاسی: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تحریم‌ها ضربه زیادی به بخش سلامت کشور وارد کرد، گفت: آدم هایی به اسم انقلاب و اسلام دارند سنگ اندازی می‌کنند، در حالیکه برای تامین نیازهای پزشکی یکی از مشکلات ما تحریم است.
آدم هایی به اسم انقلاب و اسلام سنگ اندازی می‌کنند
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه در نخستین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت در هتل پارسیان آزادی تاکید کرد: عدالت اجتماعی برای همه امور حیاتی است و تامین اجتماعی باید برای همگان قابل دسترسی باشد. وی ادامه داد: همه مردم باید به غذا، دارو، پزشک و امور بهداشتی دسترسی داشته باشند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: اینکه فقط پولدارها بتوانند به داروهای موثر دسترسی داشته باشند، ظلم است و بیمه‌های اجتماعی باید اینگونه مسایل را پوشش دهند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ثروت اندوزی کشورهای غربی برای ایجاد رفاه در کشورهای خودشان اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی ثروت، منابع اولیه و کارگر ارزان را از کشورهای فقیر جمع 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۴۴
حکمت نوراللهی

ناامیدی نسبت به اصلاحات بمرور افراد فرصت طلب و زیاده خواه و ضعیف النفس و کوته بین رابربنیانهای تصمیم گیرو تاثیرگذارحاکم ساخته و زمام امور جامعه را به اینان واگذاشته و به درد توهمی کاراز کارگذشته صورت واقعی و عینی بخشیده است ومیرود جامعه ای با این همه امکانات مادی و معنوی رابه اضمحلال کشاند.

درد زمانی می تواند نهایت تاثیر گذاری خود رابرپیکر بیمار بگذارد که شخص بیمار به یقین برسد که هیچ راه علاج و چاره ای برای وی قابل تصور نیست وهمین احساس و بینش بیمار را تا به سرحدمرگ خواهد برد مگر اینکه بخود بیاید و امیدرادر خود تقویت کند و با تلاش و کوشش و بهره گیری ازراههای اصولی درمان خود را کامل نماید .

 این موضوع در خصوص درد های اجتماعی بمراتب بیشترصدق می نماید وزیانبارترین ونابود کننده ترین آثار را نسبت به بیماریهای فردی دارد . این درد مبهم و دارای کمترین اساس و پایه مبنی بر اینکه کار از کار گذشته است و کاری نمی توان از پیش برد ،بگونه ای خطرناک به بدنه جامعه مخصوصا عقلا و فرهیختگان ما سرایت کرده و موجب شده ضمن فراگیری یک احساس سرخوردگی و در لاک خودفرورفتن در میان ایشان ، بمرور افراد فرصت طلب و زیاده خواه و ضعیف النفس و کوته بین رابربنیانهای تصمیم گیرو تاثیرگذارحاکم سازد و زمام امور جامعه را به اینان واگذارد و به درد توهمی کاراز کارگذشته صورت واقعی و عینی ببخشد و جامعه ای با این همه امکانات مادی و معنوی رابه اضمحلال کشاند.

نه اینکه ذاتا چنین دردی وجود نداشته ، خیر بلکه دردی است مانند بسیاری ازدردها که اگر ضعیف نباشد قوی هم نیست ، و بر بزرگان جامعه تکلیف و رسالت  است نه بخاطر خود بلکه برای آینده فرزندان معصوم این مرز و بوم قدری متانت و تامل ازخود نشان دهند و با غلبه برخودباختگی ناشی از ابهام  وحمایت از تفکر و اندیشه های صحیح و عقلایی موجب ایجاد امید و نشاط که بارزترین و اصلی ترین گزینه برا ی درمان دردهای بسیارجامعه است ، گامی اساسی وبنیادی بردارند که بطور قطع ثمردهی آن نزدیکتر از تصوربوده  وبرای آحاد جامعه خوش یمن خواهد بود . و نمونه بسیار بارز و بزرگ  مستند این مرقومه انتخابات ریاست جمهوری 76 و 92 و پیروزی آقایان جناب اقای سیدخاتمی سید اصلاحات و جناب اقای دکتر روحانی بزرگ دولت تدبیر و امید علیرغم تمام مسایل موجود آن روزهای جامعه  که نیازبه تفسیر و تشریح ندارد ،است .   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۳۸
حکمت نوراللهی
شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶ ق.ظ

موسیقی کلا در حال حرام شدن و ممنوعیت!

گروه هنری: کنسرت استاد «شهرام ناظری» به همراه گروه مولوی که قرار بود پنج‌شنبه‌ی این هفته در سالن «صدرا»ی شهر تبریز برگزار شود، علیرغم تلاش‌های یک‌ماهه و صدور مجوزهای لازم، به علت مخالفت برخی مسئولین این شهرستان لغو شد!
موسیقی کلا در حال حرام شدن و ممنوعیت!
به گزارش «موسیقی ما»، این کنسرت قرار بود روزهای آخر این هفته به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و ‌بزرگداشت «شهریار» -شاعر سرشناس این شهر- در این شهرستان برگزار شود. در همین رابطه شوالیه‌ی آواز ایران می‌گوید: «اتفاقاتی از این دست، بدون‌شک ضربه‌ی بزرگی به فرهنگ و هنر ایران خواهد زد. ما در این کنسرت قرار بود اشعاری از دیوان «شمس تبریزی» و «شهریار» (که یکی از مهم‌ترین چهره‌های شعر معاصر و شهر تبریز است) را به اجرا درآوریم و من هنوز متوجه نمی‌شوم که اجرای شعر و موسیقی فاخر چه مشکلی می‌تواند داشته باشد که عده‌ای آن را لغو کنند.»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۳۶
حکمت نوراللهی
تحلیل‌صفایی فراهانی از عملکرد‌اقتصادی‌دولت

گروه اقتصادی: حدود ٧٠‌سال از سابقه برنامه‌ریزی در ایران می‌گذرد اما هنوز هم وقتی سراغ این برنامه‌ها برویم یا به آثار آن نگاه کنیم، چیزی از رشد یا توسعه به چشم‌مان نمی‌آید. سال‌ها از آمدن فناوری و صنایع مختلف به ایران می‌گذرد اما هنوز هم برای یافتن و داشتن آخرین کالاها یا فن‌آوری‌های تولید کالاها باید به خارج از مرزها مراجعه کرد. اگر به عمق موضوع‌ها و مسائل صنایع نگاه کنیم، یک نکته بین همه آنها مشترک است این‌که هر چیزی که به تولید و بنگاه‌های تولیدی مربوط می‌شود با هر تنش و تکانه‌ای دچار تزلزل می‌شود. به عبارت بهتر هیچ‌وقت برای این بخش، یک برنامه منسجم و مشخص وجود نداشته که تولید را به یک نقطه مشخص هدایت کرده و به سرمنزل مقصود برساند.
این موضوع در بیشتر دولت‌های حداقل ٥٠‌سال گذشته ایران به وضوح دیده می‌شود، فقط در برخی دوره‌ها کمتر و در برخی دوره‌ها بیشتر شده است. بسیاری از کارشناسان این منسجم نبودن برنامه برای تولید را حاصل نگاه دولتی و پایه‌‌گذاری سرمایه‌ها توسط آن می‌دانند. گروهی دیگر وجود دولت رانتیر و درآمدهای نفتی را موجب آن می‌دانند؛ گروهی دیگر نیز ضعف و کوچک ماندن بخش خصوصی را دلیل این همه ناملایمات تولید در این سال‌ها معرفی می‌کنند. اما در یک نگاه کلی، به نظر می‌رسد همه این عوامل دست‌به‌دست هم داده‌اند تا ما به نقطه‌ای برسیم به نام توسعه‌نیافتگی و دور باطل فقر.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۱۱
حکمت نوراللهی

ایده من برای توسعه و پیشرفت وطنم کارآفرینی است وبرنامه ام حمایت فکری ، مالی ، اداری ، بانکی و سیاسی از کارآفرینان 
از همین رسانه محدود برای به چالش کشیدن مدعیان نمایندگی براساس اعلان برنامه های عملیاتی بصورت موردی در زمان باقیمانده تازمان انتخابات استفاده می نماییم و حاضرم حتی درهر مکانی که ایشان انتخاب می کنند از عملی بودن برنامه ها با مناظره علمی در حضور فرهیختگان و عقلا دفاع وثابت نماییم که هر چه می گوییم برای انجامش دلیل و مستند متقنی دارم . باشد که : تاسیه روی شود هر که در او غش باشد 
با شناخت ودرک کامل از وظایف نمایندگی مردم که سیاستگذاری و برنامه ریزی برای تغییر و اصلاح ساختارهای بنیادی در بخشهای سیاسی ، اجتماعی فرهنگی و اقتصادی می باشد و اصلی ترین و موثرترین مشخصه برای یک نماینده واقعی حرکت در این راستاست و در کوتاهمدت نمی توان ارزیابی درست وصحیحی از آن ارایه نمود بعنوان یک فوق برنامه که کمتر به بحث نمایندگی مربوط است بلکه من بعنوان یک دانش آموخته و فعال اقتصادی جهت ایفای دین خود به جامعه وقدردانی از حامیان خود می خواهم انجام دهم ایجاد اشتغال نه ، بلکه فراهم نمودن زمینه مناسب شغلی بااستفاده از سرمایه ، تخصص وتجربه شخصی برای کسب درآمد مطمئن وپایدار برای 100 نفر در سال 95 و200نفر در سال 96 و 400 نفر درسال 97 و 800 نفر در سال 98 که در مجموع 1500 نفر در طی چهار سال می باشد با این توضیح که من هم در این پروژه سهم منطقی و عاقلانه سرمایه گذاری خود را برداشت خواهم کردوهیچ منتی برهیچ کسی نیست بلکه این یک مشارکت اقتصادی واجتماعی برای آبادانی و افزایش رفاه جامعه می باشد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۳۷
حکمت نوراللهی

فائزه هاشمی:

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه نگاه حذفی همیشه علیه زنان وجود داشته است، گفت: حذف زنان اصلاح طلب و اصولگرا ندارد و هر دو جناح به زنان توجه ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فائزه هاشمی عصر امروز در «سلسله نشست‌های آموزشی گفتمان فردا» حزب اراده ملت که با موضوع روز جهانی صلح در دفتر این حزب برگزار شد،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۲۳
حکمت نوراللهی

اقتصاد ایران باتوجه بدلایل ساختاری و عملیاتی تورم رکودی ویژه ای را تجربه می نماید که در نوع خود از لحاظ تئوری و تجربی به واسطه شرائط سیستمی حاکم بر نظام اقتصادی ایران منحصربه فرد است .

بیانات مکرر دولتمردان همراه جنابعالی که نشان صریح  از یک جانبه نگری در اعمال سیاستهای اقتصادی و عزم بسیاردر پایین آوردن تورم و تداوم سیاست اقتصادی انقباضی علیرغم اذعان خود این بزرگواران به رکود شدید اقتصادی در بخشهای مختلف تولیدی و خدماتی و ساختمان و مسکن که اقتصاد بخش خصوصی را به سرحد فلج کامل رسانده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۱۳
حکمت نوراللهی

آنچه که این روزها در سطح کشور در میان مردم و مسئولان بیشتر از آن بحث می‌شود، موضوع گرانی و بیکاری است، و این واقعیتی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد و در هر محفل عمومی و خصوصی، مردم از اقشار مختلف از کارمند و کارگر گرفته تا کاسب و بازاری همه از کمبود درآمدها در مقابل مخارج سرسام‌آور زندگی شکوه و شکایت دارند و این موضوع در خصوص افرادی که علاوه بر مشکل خود، مجبورند بار تامین نیازهای افراد بیکار وابسته به خود را نیز به دوش بکشند، مصداق بیشتری پیدا می‌کند که وضع سخت‌تری را برای این افراد به وجود آورده است. و به صراحت می‌توان گفت که وضع اقتصادی کنون کشور زندگی را برای اکثریت افراد جامعه، به استثنای معدود افرادی که یا دارای ثروت و دارائی‌های فراوان می‌باشند و یا به نوعی از طریق کانال‌های خاصی از ثروت‌های عمومی جامعه برخوردار می شوند، طاقت فرسا و سخت نموده است و همگان چشم امید به تدبیر دولت جدید دوخته‌اند که شاید فرجی باشد.
اما آنچه در این میان جالب است استان‌هایی همچون استان اردبیل که از موسسات اقتصادی مولد غیر دولتی یا خصوصی کمتری برخوردار هستند، فشار بیشتری نسبت به استان‌های دیگر همچون اصفهان، آذربایجان شرقی، مرکزی، خراسان رضوی متحمل می‌شوند چون که این استان‌ها از لحاظ درآمدی، وابستگی بیشتری به عملکرد دولت و دست‌اندر‌کاران آن دارند و جای تاسف است که عملکرد ضعیف و غیر کارشناسی و بعضاَ مغرضانه دست‌اندر‌کاران دولت در این استان‌ها‌‌ بسیار بیشتر از استان های دارا و توسعه یافته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۰۲
حکمت نوراللهی

انتخاب خبر- یادداشت وارده: حکمت نوراللهی، کارشناسی ارشد اقتصادی طی یادداشتی که برای سایت انتخاب خبر ارسال کرد، در قالب نامه ای سرگشاده به رئیس محترم دولت تدبیر و امید، در خصوص مهمترین مسایل اقتصادی ملی و منطقه ای به اظهار نظر پرداخته است.

متن این یادداشت درپی می آید.

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر حسن روحانی

رییس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام وعرض ادب، وقتی درخصوص بیانات آن بزرگوار در زمان انتخابات و بعد از آن خوب اندیشه می کنم بیاد می آورم که جنابعالی در تمام اعلام نظر و برنامه هایتان به تدبیر و امید استناد می فرمودید و تمام بیانات چه کتبی و چه شفاهی حقیقتا نشان از تدبیر داشت و همین موجب می گردید که امید هم از بیرون آید هرچند در بعد از انتخابات بعضی از فرمایشات جنابعالی به نوعی همخوانی با این موضوع نداشت که نمونه های از آن در نامه اخیر جناب آقای دکتر زیبا کلام به جنابعالی آورده شده بود و نمونه های بسیار دیگر که با تکرار آن مصدع اوقات شریف نمی خواهم بشوم، بدلیل اینکه ما بعنوان فردی طرفدار ایده ها و نظریات جنابعالی از این جامعه نگاهمان به این مسایل بیشتر از بعد امیدوارانه و خوشبینانه است و آنها را مصداق همان تدبیر می دانیم و امیدواریم که نتیجه آن آینده ای روشن و بهتری برای این آب و خاک و مردمان شریفش رقم بزند، اما موضوعاتی که موجب تحریر این مرقوم به  خدمت آن بزرگوارفرهیخته گردیده است اقدامات و برنامه های اقتصادی و بیانات همکاران محترمتان در قوه مجریه در بعد مسایل اقتصادی ملی و منطقه ای است که سعی می کنم بسیار ساده و در کمترین عبارت خدمتتان عارض شوم.

جناب آقای رئیس جمهور، بعنوان یک دانش آموخته اقتصاد که یازده سال اختصاصا به تحصیل در موضوع اقتصاد و بیش ازبیست سال اشتغال در بخشهای مختلف اقتصادی اعم از اداری اجرایی و مطالعاتی و تدریس دروس اقتصادی در مراکز دانشگاهی و مطالعات مرتبط و حتی فعالیتهای جانبی در زمینه سرمایه گذاری اقتصادی عمر خود را صرف نموده ام و 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۰۹
حکمت نوراللهی
تایید تمام قد نشریه اصولگرا از تفکر داعشی!
باز هم بگویید تفکر داعشی در ایران وجود ندارد!
کد مطلب : 89726
گروه سیاسی: اخیر یک نشریه اصولگرا دو مقاله با عناوین " مذاکره ایران با داعش " و " آیا داعش قابل مذاکره است؟ " را به چاپ رسانده است. از آنجایی که یکی از این دو مقاله به ظاهر در نقد مذاکره و به بهانه پاسخ به مقاله دیگر این نشریه نگاشته شده است، اما در ماهیت خود، خط و ربط تحقیر مذاکره و تطهیرو تایید داعش و شناسایی آن به عنوان دولت - کشور مدرن را در بر می‌گیرد و کماکان با خیالبافی و آسمان و ریسمان بافتن از صغری به کبرای با اغراض مسموم سیاسی و بذر اختلاف را در سال مزین به همدلی و همزبانی می‌گستراند، در این مقال انگاره های درونی هر دو مقاله را عینا نقل می‌نمائیم:
باز هم بگویید تفکر داعشی در ایران وجود ندارد!
محمد رضا خورشیدی پاجی 

مقاله اول:
{ تیتر}: - مذاکره ایران با داعش 
{ متن }: - ایران در گفتگو با داعش می‌تواند فهم درستی از جهاد و مذاکره به آن ها بدهد.
- مانیفست داعش مبارزه با آمریکاست.
- البغدادی حامی روش های مسالمت آمیز برای حل منازعات فرقه ای بود.
- بر اساس پیش بینی های مطالعاتی، داعش قدرتمند باقی می‌ماند.
- عربستان سربازانی به نام داعشی ندارد.

مقاله دوم:
- داعش نمونه ای جدید از دولت - کشور مدرن است.
- مذاکره با داعش محدودیت های حقوقی تبدیل شدن آن به یک کشور را بر طرف می‌کند. 
- پس از مذاکرات هسته ای روند های جدیدی در روابط بین الملل شکل گرفته است.
- مذاکره باداعش اکنون به یکی از ارزنده ترین مباحثات بین المللی تبدیل شده که در ایران، میان هیاهوی مذاکرات هسته ای خبری از آن نیست. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۲۳
حکمت نوراللهی
گروه سیاسی: دکتر محسن صنیعی «عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز» در نامه ای به رییس قوه قضاییه نسبت به مواضع اخیر ایشان درباره نقش نظارتی شورای نگهبان مواردی را مطرح کرده است که متن آن را در زیر می‌خوانید:
احراز صلاحیت، هیات نظارت یا مردم؟
به نام خدا
حضرت آیت الله آملی لاریجانی
ریاست محترم قوه قضاییه
با سلام و احترام

با آرزوی سلامتی و موفقیت برای حضرت عالی و تبریک میلاد با سعادت امام علی بن موسی الرضا (ع)، با عنایت به فرمایشات اخیر حضرت عالی در بحث نظارت استصوابی شورای نگهبان که فرموده اید: "عده‌ای می‌گفتند اصل بربرائت است، این حرف واقعا عوامانه است زیرا برخی اوصاف را در قانون
چیده‌اند و گفته اند کاندیدا باید این اوصاف را داشته باشد و اگر شورای نگهبان بخواهد تایید کند، باید اوصاف را احراز کند پس بنابراین ما عدم احراز صلاحیت هم داریم" لازم می دانم که نکاتی را به استحضار حضرت عالی برسانم:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۲۴
حکمت نوراللهی
سه شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۱۵ ب.ظ

دراین اوضاع آشفته چه میتوان کرد ؟!

دراندیشه ام در برهه ای که اصولگرایش فقط اصل خودخواهی را قبول دارد و اصلاح طلبش فقط به مصلحت خویش پایبند است و میانه رو و اعتدال گرایش به جمع اصل خودخواهی و مصلحت طلبی و دراین میان انبوه جمعیت درمانده از تامین نیازهای اولیه خوراک ، پوشاک ومسکن که به هر سرابی دلخوش می دارند چه میتوان کرد ؟ !!! مطمئن راه سختی در پیش است ایا تو بامن همراه میشوی ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۱۵
حکمت نوراللهی