وبلاگ شخصی حکمت نوراللهی

آرزوی فردایی بهتر برای همه خوبان عالم

وبلاگ شخصی حکمت نوراللهی

آرزوی فردایی بهتر برای همه خوبان عالم

وبلاگ شخصی حکمت نوراللهی
حکمت نوراللهی ، متولد 1349 اردبیل ، متاهل دارای دوفرزند
سوابق تحصیلی :
- دانشجوی دکترای تخصصی کارآفرینی توسعه
- فوق لیسانس علوم اقتصادی 1378
- لیسانس علوم اقتصادی گرایش بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران سال 1373
سوابق شغلی ومسئولیت ها:
- معاون اقتصادی سازمان اموراقتصادی ودارایی استان اردبیل
- سخنگوی ستاد استانی هدفمند سازی یارانه ها دراستان اردبیل
برای اطلاعات بیشتر می توانیدبه منوی درباره من در بالای همین صفحه مراجعه فرمایید
تایید تمام قد نشریه اصولگرا از تفکر داعشی!
باز هم بگویید تفکر داعشی در ایران وجود ندارد!
کد مطلب : 89726
گروه سیاسی: اخیر یک نشریه اصولگرا دو مقاله با عناوین " مذاکره ایران با داعش " و " آیا داعش قابل مذاکره است؟ " را به چاپ رسانده است. از آنجایی که یکی از این دو مقاله به ظاهر در نقد مذاکره و به بهانه پاسخ به مقاله دیگر این نشریه نگاشته شده است، اما در ماهیت خود، خط و ربط تحقیر مذاکره و تطهیرو تایید داعش و شناسایی آن به عنوان دولت - کشور مدرن را در بر می‌گیرد و کماکان با خیالبافی و آسمان و ریسمان بافتن از صغری به کبرای با اغراض مسموم سیاسی و بذر اختلاف را در سال مزین به همدلی و همزبانی می‌گستراند، در این مقال انگاره های درونی هر دو مقاله را عینا نقل می‌نمائیم:
باز هم بگویید تفکر داعشی در ایران وجود ندارد!
محمد رضا خورشیدی پاجی 

مقاله اول:
{ تیتر}: - مذاکره ایران با داعش 
{ متن }: - ایران در گفتگو با داعش می‌تواند فهم درستی از جهاد و مذاکره به آن ها بدهد.
- مانیفست داعش مبارزه با آمریکاست.
- البغدادی حامی روش های مسالمت آمیز برای حل منازعات فرقه ای بود.
- بر اساس پیش بینی های مطالعاتی، داعش قدرتمند باقی می‌ماند.
- عربستان سربازانی به نام داعشی ندارد.

مقاله دوم:
- داعش نمونه ای جدید از دولت - کشور مدرن است.
- مذاکره با داعش محدودیت های حقوقی تبدیل شدن آن به یک کشور را بر طرف می‌کند. 
- پس از مذاکرات هسته ای روند های جدیدی در روابط بین الملل شکل گرفته است.
- مذاکره باداعش اکنون به یکی از ارزنده ترین مباحثات بین المللی تبدیل شده که در ایران، میان هیاهوی مذاکرات هسته ای خبری از آن نیست. 
******************
شاید برای خوانندگان عادی، مطالب فوق، پیش پا افتاده باشد اما برای مخاطبان حرفه ای و تحلیل گران مقالات و مسائل روز این گفتمان بسیار عجیب می‌نماید که چرا یک نشریه از طیف جریان اصولگرای تند رو دست راستی، از یک طرف عکس روحانی سرشناس جناح خود را تمام قد در پشت مجله برجسته می‌کند و در کنارش و در لابلای مجله و در چندین مقاله این القاء را به خورد مخاطبان می‌دهد که داعش خوب است، داعش آنطور که می‌گویند نیست، داعش جهادی مقدس دارد فقط باید ایران به این گروه خط و ربط بدهد! در مقاله مذکور، داعش بر مبنای کنوانسیون 1933 مونتو یدئو چهار معیار برای تشکیل یک کشور را داراست: 

جمیعت پایدار – سرزمین مشخص – یک دولت و نهایتا توانایی دولت برای ورود به تعامل با سایر کشورها که سرزمین هایی که تحت اشغال داعش قرار دارند جمیعتی پایدار و ثابت و در حال زندگی هستند، داعش این افراد را شهروندان خود می‌داند و پاسپورت آنها معتبر وتعهد دولت در حمایت از اتباع خود را داراست.

در جایی دیگر می‌نویسد: داعش بر خلاف اسرائیل از سرزمینی مشخص و امکان کنترل موثر در آن سرزمین برخوردار است. و در جایی دیگر مقاله آورده است: خلافت پیچیده داعش تجربه منحصر به فرد برای نظام دولت – کشور مدرن است و در ادامه می‌نویسد: با نگاهی به ساختاراین گروه، داعش می‌تواند اکثر تئوری های غربی پیرامون مشروعیت – حکومت را به چالش بکشد.

اما مقاله دوم می‌نویسد: در بین ایرانیان و برخی دیگر کشور های اسلامی تلقی نادرستی در باره داعش وجود دارد این تفکر، داعش را جزء گروهای تکفیری می‌داند که توسط آمریکا و اسرائیل و دیگر کشورهای غربی ایجاد شده است و مدام این تفکر را رسانه ای و تکرار می‌کنند در حالی که چنین تفکری نادرست است زیرا اینگونه نیست که غرب و اسرائیل داعش را با هدف سرنگونی دو کشوری که با ایران رابطه نزدیک دارند ایجاد کرده باشند. این تفکر ناشی از تصور و فهم نادرست در پدیده داعش، مانیفست و رویکرد آن هاست. نویسنده ادامه می‌دهد: بر خلاف این تصور که عده ای معتقدند داعش در جدایی با القاعده شکل گرفته است، طی تحقیقات مشخص می‌شود که در سال 2003 که البغدادی و دیگران تصمیم گرفتند جنگ های چریکی را علیه آمریکا در عراق آغاز کنند این گروه ایجاد شد. در سال 2003البغدادی به یگان های آمریکایی حمله کرد.... و اکثر افراد داعش، مبارزان آزاد شده از زندان های آمریکا هستند و مانفیستشان مبارزه با آمریکاست.

وی در ادامه می‌گوید: به همین دلیل ابوبکر البغدادی در سال 2011 در فهرست تروریست ها قرار گرفت و برای دستگیری اش جایزه گذاشتند....مبارزه و جهاد این گروه نشان می‌دهد که هدف اصلی این گروه مبارزه با آمریکاست! در ادامه مقاله آمده است: بر اساس یک گزارش محرمانه، البغدادی در دانشگاه بغداد تا مقطع دکتری تحصیل کرده و تا مرحله عضویت هیات علمی نیز پیش رفته است و پیش از سال 2006 به واسطه بکار گیری روش های مسالمت آمیز برای از بین بردن منازعات فرقه ای به عنوان " واعظ صلح " لقب گرفته است.

نویسنده اضافه می‌کند: ما تصور نادرستی از اهداف داعش داشته و داریم و تلقی مان این است که کشور هایی همچون اردن، عربستان، امارات و ترکیه با آن ها همراه شده اند، در حالی که داعش طی مبارزاتش اگر قدرت بیشتری بگیرد حتما به ترکیه، مکه و مدینه حمله می‌کند. ما نمی توانیم این قدرت را انکار کنیم، باید فهم صحیحی از داعش داشته باشیم. از نگاه نویسنده، ایران باید راه ارتباط با داعش را در پیش بگیرد تا نیروهایش را برای مبارزه با غرب و اشغالگران صرف کند.

وی در ادامه می‌گوید: ایران نباید تصور کند ترکیه و عربستان طرفداران داعش و داعشی ها سربازان اسرائیل هستند چرا که داعش با گروه های دیگر چون القاعده، النصره و... متفاوت است. داعش قدرتمند می‌ماند و آمریکا توان مبارزه با آن را نخواهد داشت. ... قطعا این تفسیری غلط است که عربستانی ها سربازانی به نام داعشی دارند. داعش نیروی زیادی دارد و ایران می‌تواند از این نیرو به تدریج در پرتو گفت و گو، فهم درستی از جهاد و مذاکره به آن ها بدهد.

به خوانندگان، هر دو متن مقاله، حیرت و تعجب تحمیل می‌شود و این سئوال به ذهن می‌آید که چرا جریان اصوالگرای رادیکال چنین القاء می‌کند که داعش به خوب بودن نزدیکتر است تا بد و بدتر، اما متاسفانه به اغراض سیاسی این مجله، می‌توان در بازخوانی مقاله به متنی در همین نشریه استناد کرد که می‌نویسد: پس از مذاکرات هسته ای روش های جدیدی درروابط بین الملل شکل گرفته است. شاید مسئولان نشریه و مقاله نویس آن، رویشان نمی شد که بگویند حال که با آمریکایی فلان و بهمان، مذاکره می‌کنید چرا با داعش صلح طلب غیر عربستانی، غیر ترکی، داعش دارای دولت – کشور مدرن (حکومت بر مبنای خلافت و مردم هیچ کاره )، داعش در حال جهاد مقدس با آمریکا و اسرائیل مذاکره نکنیم.

سئوال اساسی از گردانندگان مجله این است که با توجه به افکار عمومی و برآیند اقدامات و عملکرد مشخص داعش در ترور، تجاوز، اشغال، بی رحمی، کشتار، تخریب، ظلم و ستم و دهها جنایت غیر قابل انکار از جمله سر بریدن پدران و مادران در مقابل چشمان معصوم کودکان، آتش زدن مردم با بنزین، تجاوز به نوامیس، و نکاح اجباری دختران، چگونه و به چه مناسبت و دلائلی به تطهیر و تائید جهاد نامقدس داعش می‌پردازید.

و اینکه استناد از گفته های بی ارزش اعوان و انصار جنگ طلبان تند روی دوستان جان بولتون آمریکایی، قصه هایی را سر هم کرده تا به اغراض سیاسی و دلایل واهی عقده گشایی نمایند و اشتباهی را ( تائید داعش، تحقیر مذاکره ) مرتکب شوند که از قضا تمام مسئولان ارشد نظام به بطلان عملکرد و ایده های داعش در سخنرانی های متعدد تاکید نموده اند. امروزه ثابت شده که دلواپسان و افراطیون وطنی، به تز «هدف وسیله را توجیه می‌کند»، باورمندند لذا برای تحقیر مذاکره، حتی داعش را می توان تایید کرد!
منبع : بهار نیوز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی